Dyscyplina MMA, czyli mieszane sztuki walki, pojawiła się w Polsce w 2004 r. Wprowadzali ją na polski rynek Maciej Kawulski i Martin Lewandowski, właściciele Federacji Konfrontacja Sportów Walki, największej obecnie federacji mieszanych sztuk walki w Europie.
Początki działalności Federacji KSW to mała, kameralna impreza dla kilkuset osób, relacje w restauracji Champions w Warszawie, kilkudziesięciu śmiałków żądnych skonfrontowania swojego stylu walki z przeciwnikiem. Jednak z imprezy na imprezę zainteresowanie nową dyscypliną rosło. Widowiskiem zainteresowały się media, a dyrektor telewizji Polsat Sport, Marian Kmita, zaczął transmitować gale KSW w swojej telewizji. Obecnie gale KSW to jedno z najchętniej oglądanych widowisk sportowych w Polsce. W 2010 roku oglądalność pojedynku Mariusza Pudzianowskiego z Marcinem Najmanem była wyższa niż finału Mistrzostw Europy w siatkówce z udziałem reprezentacji Polski.
Walki najlepszych zawodników z kraju i ze świata, miliony świateł, fontanna tryskająca ogniem, i mamy spektakl niczym w Metropolitan Opera House w Nowym Jorku. Jest show, nie brakuje i sponsorów, którzy coraz chętniej inwestują w gale. Chcą się oni pokazać nie tylko tysiącom ludzi w hali, ale również milionom widzów przed telewizorami.
Federacja KSW współpracuje z czołowymi mediami w Polsce, zarówno telewizjami, jak radiem oraz gazetami codziennymi, a także z portalami społecznościowymi. Dociera do wielomilionowej publiczności o zróżnicowanym statusie społecznym.
Gale KSW nie są już, jak osiem lat temu, małymi eventami dla kilkuset osób. W tej chwili jest to rozpędzona lokomotywa, która z edycji na edycję przyciąga coraz większą liczbę fanów. Przyciąga także sponsorów, którzy chcą tworzyć wspólnie z Federacją KSW historię tej dyscypliny w Polsce.
Magazyn „Business&Beauty” objął patronat nad XIX Galą KSW.
„Wybór Federacji KSW jako strategicznego partnera dla marki TIGER uważamy, za bardzo dobre posunięcie. Idee, które przyświecają marce Tiger, znajdujemy także w DNA Federacji KSW. Mamy na myśli zwycięstwo, wolę walki, czy jasno sprecyzowaną strategię ukierunkowaną na bycie liderem” – Dorota Liszka, rzecznik prasowy Grupy Maspex Wadowice.
„Federacja KSW daje nam niepowtarzalną okazję dotarcia w stu procentach do naszej grupy docelowej. Briggs&Stratton, jako producent najwyższej jakości silników spalinowych do sprzętu ogrodniczego, pragnie budować znajomość i świadomość marki w oparciu o współpracę ze sprawdzonym partnerem. Federacja KSW, zarówno przez swój zasięg, jak i profesjonalizm, wspaniale sprawdza się jako platforma marketingowo-reklamowa. Dzięki KSW marka Briggs&Stratton może być bardziej rozpoznawalna jako producent najwyższej jakości silników do urządzeń obecnych w naszych domach” – Rafał Komorowski, Prezes Zarządu Agencji Reklamowej Pemape Sp. z o.o.