30 marca b.r. w pałacu przy Placu Żelaznej Bramy w Warszawie odbył się finał konkursu „Firma Dobrze Widziana”. Konkurs ma zasięg ogólnopolski i wyróżnia firmy o najbardziej odpowiedzialnym społecznie wizerunku w regionie. Zgodnie z regulaminem, tytuł „Firma Dobrze Widziana” może otrzymać przedsiębiorstwo prywatne, państwowe lub jego oddział, mające siedzibę w województwie objętym konkursem. Może być to mała, średnia lub duża firma.
W każdym województwie zostało nominowanych pięć firm, które w swojej działalności przy dążeniu do osiągania celów ekonomicznych, podejmowaniu decyzji i działań dobrowolnie uwzględniają interesy społeczne.
Tytuł „Firma Dobrze Widziana” otrzymały następujące firmy:
w woj. dolnośląskim – Fabryka Wkładów Odzieżowych Camela S.A.
w woj. kujawsko-pomorskim – Cereal Partners Poland Toruń-Pacific sp. z o.o.
w woj. lubelskim – Lubelski Węgiel „Bogdanka” S.A.
w woj. lubuskim – TEW Gospodarowanie Odpadami Sp. z o.o.
w woj. łódzkim – Ceramika Paradyż Sp. z o.o.
w woj. małopolskim – Centrum Witek – Karolina Witek
w woj. mazowieckim – Metro Group
w woj. opolskim – Górażdże Cement S.A.
w woj. podkarpackim – Autopart S.A.
w woj. podlaskim – Przedsiębiorstwo Usługowo-Asenizacyjne „ASTWA” Sp. z o.o.
w woj. pomorskim – Zakłady Farmaceutyczne Polpharma S.A.
w woj. śląskim – Główny Instytut Górnictwa
w woj. świętokrzyskim – Grupa Polskie Składy Budowlane S.A.
w woj. warmińsko-mazurskim – Iławskie Przedsiębiorstwo Budowlane „IPB” Sp. z o.o.
w woj. wielkopolskim – Grupa Kapitałowa ENEA
w woj. zachodniopomorskim – Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe „ELBACO” Sp. z o.o.
Na potrzeby konkursu stosowana jest następująca definicja społecznej odpowiedzialności biznesu:
Corporate Social Responsibility (CSR) to taki sposób zarządzania firmą, który dobrowolnie łączy dążenie do osiągania celów ekonomicznych z dbałością o zrównoważony rozwój ekologiczny i społeczny, czyli braniem pod uwagę wszystkich interesariuszy firmy: pracowników, klientów, społeczności lokalnej i wszystkich grup otoczenia przedsiębiorstwa.